Tack för ditt svar Khaleb!
Tyvärr står de inte i samma kolumner i de olika bladen. Det kanske framstod så, men det är inte sorterat i någon ordning alls och listan är väldigt lång.
Jag har kommit så långt att jag kan hämta hela "Pris" listan från BLAD2 till BLAD1. Jag har gjort matrisen mellan B-E eftersom kundnummer ligger i B och pris i E, men har några i detta sammanhang irrelevanta kolumner mellan.
=INDEX(Sheet2!B1:E4362;;4)
Sedan har jag även lyckats hämta hela "Kundnummer" listan från BLAD2 till BLAD1. Kundnummer ligger alltså i kolumn B och M2 är kundnumret från BLAD1 som den söker efter i BLAD2.
=INDEX(Sheet2!B:B;PASSA(M2;Sheet1!M:M;0))
Men som sagt så är jag i princip nybörjare på excel. Det känns som dessa två funktioner är en bit på vägen i vad man måste använda, men det som känns svårt är att hitta alla rader i BLAD2 med kundnumret man anger från BLAD1 och sedan hämta "Pris" från alla de raderna och addera det till ett tal.