PNG32 PNG32 PNG32 PNG32
PNG32
Forum Excel, VBA, VSTO, Exceltips, Excelhj�lp PNG32 drivs av Excelspecialisten    Logga in     English
PNG32
PNG32 PNG32
PNG32

Logga in

PNG32

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg eller svara på inlägg.

För frågor om forumet, kontakta oss på webmaster@excelforum.se

PNG32 PNG32
PNG32 PNG32
PNG32

Excelforum

PNG32

 
ForumForumDiskussionerDiskussionerExcelExcelVill ange ett värde i blad 1 som gör att det hämtas värden från blad 2 och sammanställs i blad 3.Vill ange ett värde i blad 1 som gör att det hämtas värden från blad 2 och sammanställs i blad 3.
Föregående Föregående
 
Nästa Nästa
Nytt inlägg
 2015-02-26 08:30
 
Är det möjligt och i så fall hur gör man?

Jag önskar kunna ange i blad 1 en period, ex dec-14.

I blad 2 ska då hämtas värden till en kolumn från blad 3 (där rubriken på den kolumnen är just dec-14).


Jag har alltså ett blad med en massa information och önskar kunna sammanställa det jag vill se för tillfället i ett annat blad utan att sitta och länka manuellt.
Nytt inlägg
 2015-02-26 14:21
 
Det går bra. Utan att veta riktigt hur din data är uppställd så skulle jag tro att enklast är att använda LETARAD-funktionen.
https://support.office.com/sv-se/article/LETARAD-Funktionen-LETARAD-0bbc8083-26fe-4963-8ab8-93a18ad188a1

Föregående Föregående
 
Nästa Nästa
ForumForumDiskussionerDiskussionerExcelExcelVill ange ett värde i blad 1 som gör att det hämtas värden från blad 2 och sammanställs i blad 3.Vill ange ett värde i blad 1 som gör att det hämtas värden från blad 2 och sammanställs i blad 3.

PNG32 PNG32
Excelforum drivs av Excelspecialisten som bedriver utbildning i Excel och VBA, tillhandahåller support och hjälp med Excel, utvecklar program i Excel. Är ni i behov av en konsult inom Excel, VBA eller VSTO, eller söker en excelkurs, kontakta oss.
Copyright 2013 ExcelSpecialisten XLS AB   Användarvillkor  Personliga uppgifter