Skulle verkligen uppskatta hjälp med en OM formel som ligger utanför min kunskapsbas. Förklarar vad allt är så kanske man förstår.
BLAD1 är ett bemanningsschema där "person1" kan skrivas vart som helst mellan B1:D3. BLAD2 är ett schema som talar om när "person1" (och andra personer) jobbar. BLAD1 A B C D 1 0900 Person1 2 1000 3 1100
BLAD2 A B C 1 Person1 10:00 12:00 2 Person2 3 Person3
Följande önskas: Excel ska säga till (rödmarkera och säga "jobbar ej") om du lagt "person1" på en tid i bemmaningsschemat (blad1) som ligger utanför dennes arbetstid i blad2.
Exempel: Person1 är lagd 0900, alltså B1 i blad1. Dock så börjar person1 10:00, B1 i blad2. Detta fungerar ej då personen är lagd på ett pass där han/hon ej börjat jobbat: Excel skall här säga till som en säkerhetsfunktion så schemat ej felar. (rödmarkera och säga "jobbar ej")
Vore dock bäst om man kunde få till att excel rödmarkerar och säger "ej börjat" samt "slutat" om du lagt person1 på ett pass i BLAD1 där han/hon ej börjat/slutat i BLAD2.
Hoppas det finns någon smarting som fattar denna otydliga text.
Tacksam för svar!
|
|