Hej!
Det är så här att jag har en stor tabell som ligger på jobbets intranät i SharePoint-miljö. Nu vill jag exportera tabellen till excel med bibehållen dataanslutning så att datan i excel uppdateras när tabellen uppdateras på intranätet. Så här långt har allt gått bra. I den importerade tabellen finns uppgifter om olika åtgärder, med kolumner som åtgärdsnamn, åtgärdsnummer, status osv. Nu vill jag lägga till en ny kolumn i mitt excel-dokument (bredvid den importerade tabellen) där jag kryssar i vilka åtgärder som är extra viktiga. Problemet är bara att när jag uppdaterar mitt excel-dokument mot intranätet efter att någon gjort ändringar i tabellen där så kastas ordningen om i mitt dokument. Mina kryss hoppar då iväg och kan helt plötsligt hamna i en annan rad med en åtgärd som inte alls ska kryssmarkeras. Det jag vill är alltså att mitt dokument fortfarande ska vara länkad mot intranätet och därmed uppdateras när nya åtgärder läggs till, utan att det för den skullen gör min egenskapade kolumn oanvändbar. På något sätt måste det väl ändå gå att "synka" värdena med varandra, så att det inte sker en förskjutning mellan kolumnerna när nya åtgärder läggs in på intranätet. Tack på förhand!