Hej,
Hoppas ni har möjlighet att hjälpa mig med ett problem.
Jag vill få till en kod som skapar separata excelfiler baserat på värdet/texten i en kolumn. Men jag behöver även att "rubrikraden" finns med i samtliga filer.
Exempelvis:
Stad |
Artikel |
Antal |
Stockholm |
Banan |
12 |
Stockholm |
Äpple |
5 |
Stockholm |
Päron |
6 |
Göteborg |
Banan |
4 |
Göteborg |
Citron |
3 |
Göteborg |
Päron |
12 |
Malmö |
Banan |
11 |
Malmö |
Äpple |
8
|
Här vill jag alltså få ut totalt 3st exelfiler. En för Stockholm, en för Göteborg och en för Malmö.
Rubrikerna Stad, Artikel och Antal ska finnas i varje fil, men sedan bara data för respektive stad.
Hoppas ni är med på vad jag menar. Någon som har erfarenhet av detta, eller kan komma på en lösning?
Stort tack på förhand!
Mvh,
Jonas